Decemberben tizenöt éves a Pintér Béla és Társulata. Interjúsorozatunkban a Parasztopera, a Gyévuska, A Sütemények Királynője, az Anyám Orra és az Árva Csillag zeneszerzőjét, A Sehova Kapuja és az Öl, butít zenészét, Darvas Benedeket kérdeztük a színházról és a társulatról.

Hogyan kezdődött a kapcsolat közted és a Pintér Béla és Társulata között?

Úgy tizennégy éve egyszer az apukámat (Darvas Ferenc - a szerk.) helyettesítettem a Szkénében, egy olyan darabban, amiben Béla is játszott. Én akkor frissen végeztem a Zeneakadémián, és elkezdtem odajárogatni; megnéztem az összes szkénés előadást, a Béláéit többször is - szám szerint kettő volt akkor belőlük. Akkoriban minden előadás után hatalmas, reggelig tartó bulik voltak, ahol én zongoráztam. Így gyakorlatilag bezongoráztam magam a társulatba. Béla a következő darabjába már engem akart - az volt A Sehova Kapuja, és utána még hét vagy nyolc előadás.

A Parasztopera 250. előadásán - Fotó: Kékes Szaffi